سند حاضر قرارداد حقوقی و لازمالاجرا بین کاربر سایت («شما» و یا «کاربر» و یا «خریدار») و کاستوم شاپ است. کاستوم شاپطبق قوانین جمهوری اسلامی ایران ازجمله قانون تجارت الکترونیکی و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده فعالیت میکند. درصورتیکه کاربر قصد عضویت و استفاده از خدمات سامانه کاستوم شاپ را داشته باشد، لازم است متن قوانین و مقررات («قرارداد») را به نحو کامل مطالعه و سپس اقدام به استفاده از وبسایت و یا عضویت در آن نماید.
استفاده از سامانه کاستوم شاپ، اقدام به عضویت، اقدام به ورود کاربر به وبسایت، و استفاده از سایر خدمات ارائهشده، به معنای آگاه بودن از قرارداد و قبول مفاد و شرایط آن است. کاربر همچنین میپذیرد که رابطه بین کاستوم شاپ و ایشان توسط این قرارداد سامان داده شود و هرگونه تراکنش مالی و غیرمالی بین طرفین تحت پوشش این قرارداد خواهد بود. لذا درصورتیکه موادی از این قرارداد یا کلیت آن موردتوافق کاربر نباشد، حق استفاده از خدمات کاستوم شاپ را ندارد. این توافق بر اساس ماده ۵ قانون تجارت الکترونیک و ماده ۱۰ قانون مدنی تنها مرجع موردقبول در روابط کاستوم شاپ و کاربران خواهد بود.
به دلیل اهمیت سند حاضر و نیز بهمنظور تسهیل مطالعه برای کاربر، مفاد هر ماده در بخش های مرتب شده، برای شما فراهمشده است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج در قرارداد حاضر، جایگزین کلیه توافقهای قبلی فیمابین کاربر وکاستوم شاپ محسوب میشود.
1- در صورتی که سفارش مشتری در مرحله اول به هر دلیلی قابل انجام نباشد . سفارش در وضعیت در انتظار بررسی قرار میگیرد، و پس از گذشت چند ساعت یا روز اگر قیمت محصول افزایش داشته باشد، مشتری میباست مبلغ مابه التفاوت را واریز کند.ضمنن در برخی از محصولات اگر مشتری در روند تکمیل سفارش اختلال ایجاد کند مسولیت تمامیه حوادث بر عهده مشتری می باشد.
2 – کلیه سفارشهای ثبت شده در کاستوم شاپ به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه در صف انتظار قرار میگیرند. کاستوم شاپ همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام میدهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در کاستوم شاپ به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یابازگشت وجه سفارش برای کاستوم شاپ محفوظ است و یا مشتری میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری یا وجه مورد نظر را دریافت کند.
3 – در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا مشکل فنی سایت، مبلغ پرداخت شده طی 24 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.همچنین هیچکدام از محصولات و یا خدمات ارائه شده قابل عودت و تعویض نمی باشند. لذا در انتخاب محصول دقت فرمایید.
4 -در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت کاستوم شاپ ، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای کاستوم شاپ محفوظ است. کاستوم شاپ در اسرع وقت وجه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت مینماید و مشتری با ورود به سایت کاستوم شاپ میپذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
5 – کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج شماره همراه، شماره ثابت و … توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد،کاستوم شاپ جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش میتواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.
6. شرایط ساخت حساب کاربری و استفاده از خدمات وب سایت کاستوم شاپ به شرح زیر می باشد
6.1برای استفاده از خدمات سامانه کاستوم شاپ بایستی هر کاربر، اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی یک حساب کاربری ایجاد نماید.
6.2 کاربر مطلع است صرفاً اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند حق استفاده از سامانه کاستوم شاپ و خرید محصول را دارا هست.(حق استفاده از سامانه کاستوم شاپ و خرید محصولات توسط افراد زیر هجده سال ممنوع و غیر قانونی دارای پیگرد قانونی می باشد و از آنجایی که در خرید های اینترنتی شناسایی سن افراد برای ما مقدور نمی باشد در صورت خرید و دریافت محصول امکان عودت وجه امکان پذیر نمی باشد )
6.3 کاربر میپذیرد اطلاعات خواستهشده در زمان ثبتنام و خرید محصول را بهصورت صحیح و بهروز وارد کنند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلامشده شخص کاربر است. در صورت اثبات خلاف این موضوع، کاستوم شاپ مجاز به پیگیری قضایی نزد مراجع ذیصلاح است. همچنین در صورت ایجاد تغییر در اطلاعات، کاربر ملزم به تغییر و بهروزرسانی اطلاعات است، در غیر این صورت تا زمان بهروزرسانی اطلاعات، اطلاعات قبلی مبنای عمل قرار میگیرد.
6.4 کاربر موظف است صرفاً با ایمیل و شماره متعلق به خود نسبت به ثبتنام در سامانه کاستوم شاپ اقدام نماید. درصورتیکه کاربر با کلاهبرداری رایانهای یا سایر جرایم رایانهای یا بدون اخذ مجوز، بهواسطه اطلاعات حساب بانکی و کارتبانکی شخص ثالث اقدام به خرید محصول نماید و بدین سبب کاستوم شاپ متحمل خسارت ازجمله به نحو غیر انحصاری پرداخت هزینه اخذ وکیل، هزینه رفتوآمد به مراجع رسیدگی و هزینه دادرسی گردد و یا به پرداخت مبلغی محکوم گردد، مکلف به پرداخت 10 برابر هزینههای صورت گرفته به کاستوم شاپ خواهد بود.
6.5 -هر شخص صرفاً میتواند یک حساب کاربری داشته باشند.
6.6 – در زمان ثبتنام، کاربر نام کاربری و کلمهی عبور خود را تعیین مینماید. مسئولیت حفظ محرمانگی اطلاعات حساب کاربری بر عهده صاحب اطلاعات است. مسئولیت هرگونه اتفاقی که درنتیجه غفلت یا کوتاهی صاحب اطلاعات حادث شود، صرفاً بر عهده وی است. کاربر بدینوسیله موافقت مینماید هرگونه استفاده غیرمجاز از حساب کاربری و کلمه عبور خود یا هرگونه اقدام مخل امنیت را سریعاً به جم سل اطلاع دهد. تا زمانی که اطلاعرسانی به کاستوم شاپ انجامنشده است، مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجامشده و میشود به عهدۀ وی خواهد بود.
6.7 – کاربر همۀ دادهپیامهای صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل دادهپیامهای ارسالشده از ناحیۀ نامبرده غیرقابل استماع است.
7- شرایط عودت و مرجوعی محصولات به شر ح زیر می باشد
7.1 مستفاد از ماده 37 قانون تجارت الکترونیکی و بند ه ماده 1 آییننامه اجرایی مواد ۳۸ و ۴۲ قانون تجارت الکترونیکی، مقررات مرجوعی مشمول محصولات کاستوم شاپ که بنا بر طبیعت آنها امکان باز پس دادن آنها وجود ندارد نمیشود.
7.2 در صورتی که مشکل از وبسایت ما بوده که به هر دلیلی نیاز به برگشت پول به شما باشد، باید حتما، کارتی که با آن خرید کرده، (کارت شخص دیگر یا شخص شما که در با شماره دیگری باشد مورد تایید نیست) را برای ما ارسال نمایید به همراه تصویر کارت ملی، در غیر اینصورت به هیچ وجه امکان برگشت پول شما وجود ندارد. این قانون به دستور پلیس فتا برای جلوگیری از فیشینگ و کلاه برداری های اینترنتی اعمال شده است .
7.3 در مواردی که خریدار درخواست لغو سفارش و برگشت پول را دارد، مبلغ 10 درصد از مبلغ سفارش برای هزینههای ثبت سفارش و لغو کسر میگردد .
7.4 اگر اطلاعات شما سفارش شما اشتباه باشد و بازهم درخواست عودت وجه را بدهید این قانون اجرا میشود.
7.5 با توجه به بند 7.1 ماده حاضر و بهمنظور تائید بیشتر، در صورت تحقق موارد زیر یا موارد مشابه امکان مرجوع نمودن محصول امکانپذیر نیست:
– خرید اشتباه؛
– خرید تکراری؛
– عدم توجه به توضیحات و امکانات محصول؛
– عدم توانایی در استفاده از محصول به دلیل ضعف دانش فنی ؛
– عدم نیاز به محصول؛
– عدم استفاده از محصول؛
8 تعاریف در جهت استفاده بهتر از سایت کاستوم شاپ
- فروشگاه آنلاین: فروشگاهی بر بستر اینترنت که امکان فروش و ارائه محصولات، خدمات و دریافت وجه متقابل آن بهصورت بر خط و بلادرنگ از طریق آن میسر است.
- محصولات دیجیتال: کالاها و خدماتی که امکان ارائه و دریافت آنها را طریق اینترنت وجود دارد.
- سامانه (پلتفرم) کاستوم شاپ: یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات جم (واحد پولی ) بازی های دیجیتال است که بهعنوان حقالعمل کار طبق قانون تجارت عمل مینماید.
- کاربر: هر شخص حقیقی یا حقوقی است که از سامانه کاستوم شاپ استفاده مینماید. اشخاص با ثبتنام در سامانه کاستوم شاپ و فشردن دکمه ثبتنام اعلام میکنند که کلیه مفاد قرارداد را مطالعه کرده و بر اساس آن اقدام به بهرهبرداری از سامانه کاستوم شاپ مینمایند.
- خریدار: کاربری است که بهعنوان شخص حقیقی یا حقوقی، اقدام به ثبت سفارش و پرداخت هزینه محصولات مورد عرضه در سامانه کاستوم شاپ مینماید
- حساب کاربری: حساب کاربری کاربر در سایت به آدرس http://gem-sell.ir که کاربر از طریق این حساب میتواند فهرست محصولات خریداریشده یا منتشرشده خود را مشاهده و مدیریت کند. مشخصات کاربر در آنجا ثبتشده و قابلویرایش و بروز رسانی است.
- محصول: هر یک از محصولات ارائهشده توسط کاستوم شاپ است.
- درگاه پرداخت: یک سرویس تجارت الکترونیک است که کارتهای بانکی را برای پرداخت جهت فروشگاههای آنلاین و سنتی پردازش میکند. درگاه پرداخت انتقال اطلاعات کلیدی بین پورتال پرداخت وبسایت کاستوم شاپ به پردازنده/بانک را تسهیل می کنذ
9سایر شروط استفاده از خدمات وبسایت کاستوم شاپ به شرح زیر می باشد
9.1 هرگونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار کاستوم شاپ شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و کاستوم شاپ حق غیرفعال نمودن کاربران و اقدام قانونی علیه نامبردگان را جهت مطالبۀ خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت. انتشار مطالب غیر واقع از سامانه کاستوم شاپ و یا هر یک از محصولات آن نیز مشمول این بند میگردد. کاربر میپذیرد در صورت نقض تعهد حاضر موظف است مبلغ دویست میلیون ریال به سبب نقض تعهد قراردادی به کاستوم شاپ بپردازد. این بند نافی کاستوم شاپ برای اقدام به پیگیریهای کیفری یا حقوقی جهت احقاق حق نیز نمیباشد.
9.2 کاربر متعهد است طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران از سامانه کاستوم شاپاستفاده نماید. درصورتیکه به سبب عدم رعایت قوانین و قرارداد حاضر توسط کاربر، کاستوم شاپ ملزم به پرداخت مبالغی به مراجع قضایی، اداری، دولتی، سایر مراجع یا به اشخاص ثالث گردد ( ازجمله هزینههای دادرسی و هزینه اخذ وکیل)، کاربر موظف است کلیه مبالغ پرداختشده را به کاستوم شاپ پرداخت نماید.
9.3 تمامی اطلاعات کاربران بهعنوان اطلاعات محرمانه نزدکاستوم شاپ محافظتشده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام قضایی ذیصلاح. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، کاستوم شاپ مکلف به ارائه اطلاعات کاربران به مراجع مذکور است،
9.4 کاربر متعهد است به درخواست کاستوم شاپ، درصورتیکه کاستوم شاپبه سبب نقض این قرارداد توسط کاربر، دعوایی را علیه وی یا شخص ثالث طرح نماید، هزینههایی را که به این سبب متحمل میشود، ازجمله بهنحو غیر انحصاری هزینههای دادرسی و حقالزحمه وکیل را پرداخت نماید.
9.5 این شرایط و ضوابط و سایر اطلاعیههای حقوقی که در سامانه کاستوم شاپ منتشر میسازد، رابطهی قراردادی را در رابطه با وبسایت کاستوم شاپ میان کاربر و کاستوم شاپ به وجود میآورند. درصورتیکه یک یا چند بند از بندهای این قرارداد به هر دلیلي بیاعتبار، غیرقانوني و یا غیرقابل اجرا باشد، این عدم اعتبار، غیرقانونی بودن و یا غیرقابل اجرا بودن نباید بر دیگر مفاد این قرارداد تأثیر بگذارد و این قرارداد باید طوری تعبیر شود که گویي چنین ماده بیاعتبار، غیرقانوني و یا غیرقابل اجرایي در آن وجود ندارد؛ همچنین قرارداد باید در حد امکان بر اساس شرایط و هدف اصلیاش اجرا گردد.
9.6 کاستوم شاپ میتواند قرارداد حاضر را به صلاحدید خود و در هر زمان تغییر دهد. قرارداد اصلاحشده فوراً پس از قرار گرفتن بر روی وبسایت یا در زمانی که کاستوم شاپ تعیین مینماید، لازمالاجرا خواهد شد و کاربر مسئولیت بررسی بهروزرسانی احتمالی قرارداد را بر عهده دارد. این تغییر از طریق پیامک، پنل کاربری یا ایمیل به اطلاع کاربر رسیده و استمرار استفاده از سامانه، پس از لازم الاجرا شدن این تغییرات به منزله قبول آن است .کاستوم شاپ درصورتیکه بخواهد تغییر اساسی را در قرارداد صورت دهد، 10 روز پیش از قرار گرفتن آن در وبسایت، اطلاعیه اصلاح قرارداد را در وبسایت قرار خواهد داد و کاربر در صورت مخالفت با آن، صرفاً میتواند خرید از سامانه کاستوم شاپ را متوقف نماید
9.7 درخصوص پیگیری مسائل و مشکلات حقوقی که نیاز به رسیدگی مراجع قضایی کشور دارند با توجه به محل فعالیت کاستوم شاپ ، کاربر میپذیرد که تمامی دعاوی و رسیدگیها در مراجع استان و شهر محل فعالیت کاستوم شاپ پیگیری شود. پذیرنده به موجب این بند ، حق شکایت را در مراجع خارج از استان از خود سلب کرده است.
9.8 کاستوم شاپ همواره بر فعالیت کاربران خود و به صورت تصادفی نظارت میکند ، بدیهی است در صورت مشاهده تخلف ، کاستوم شاپ میتواند بدون اطلاع قبلی حساب کاربری پذیرنده را به حالت تعلیق درآورده و از طریق مراجع قضایی اقدام به شکایت نماید.
9.9 تمام فعالیتهای کاربر سایت با مسئولیت کامل شخص کاربر سایت انجام میشود و کاستوم شاپ مسئولیتی در قبال آثار سوء استفاده از امکانات و بستر موجود به وسیلهی کاربر ندارد.